ЛЬВІВСЬКА РЕГІОНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ НАРОДНОЇ ПАРТІЇ
П'ятниця, 19.04.2024, 09:03
Меню сайту

Форма входу

Календар новин
«  Листопад 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Пошук

Корисні посилання

Статистика

Всього онлайн: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2009 » Листопад » 4 » Виступ заступника голови депутатської фракції «Блок Литвина» О.Зарубінського на пленарному засіданні Верховної Ради України 3.11.2009
Виступ заступника голови депутатської фракції «Блок Литвина» О.Зарубінського на пленарному засіданні Верховної Ради України 3.11.2009
15:26

Шановні громадяни, шановні колеги!

     Майже три роки тому на своєму черговому з’їзді у грудні 2006 року Народна Партія у рішенні з’їзду визначила найважливішою передумовою утвердження України як сучасної економічно розвиненої держави – постійну, системно організовану і результативну роботу з подолання бідності. 

     Три роки, що минули з того часу, однозначно підтвердили, а в умовах системної кризи – ще більш актуалізували розуміння того, що бідність – це найболючіша проблема для країни, для мільйонів наших громадян, підступна й руйнівна хвороба, що підточує державний і суспільний організм, позбавляє людину повноцінного життя, а народ – історичної перспективи. 

     Адже всім зрозуміло, що бідна держава не може бути демократичною, самостійною, самодостатньою і авторитетною на міжнародній арені, не може забезпечувати повноцінну обороноздатність країни. У міжнародних відносинах бідна країна ніколи не стане справжнім захисником інтересів своїх громадян. 

     Безвідносно, йдеться про стосунки з Росією, чи з країнами ЄС, чи з Америкою – Україна ризикує бути постійно у ролі третьорозрядного суб’єкту міжнародних відносин. Бо бідна держава не здатна будувати партнерські взаємини з потужними країнами на паритетних засадах.

     Але навіть не це найголовніше. Найголовніше те, що бідність є підґрунтям для всього, що призводить до виродження народу, знищення його генофонду. Це джерело безнадії й розчарування, політичної апатії і соціального песимізму, роз’їдання суспільної моралі та національної ментальності. Це, нарешті, прямий шлях до економічного колапсу і соціального вибуху: адже за рахунок податків з жебрацької оплати праці дедалі важче поповнювати Державний бюджет та утримувати на плаву економіку, хоча б мінімально забезпечувати незахищені верства населення.

     Ні для кого не є секретом, що олігархічний капітал паразитує на бідності громадян та перешкоджає зміцненню середнього класу. Олігархічні «імперії», що отримують величезні прибутки за мінімальних капіталовкладень, зосереджуються у місцях з монопольною пропозицією роботи. 

     За офіційними даними Державного комітету статистики у першому півріччі цього року в операційних витратах з реалізованої продукції, робіт і послуг витрати на оплату праці по країні складають 7,1 відсотки. Занижена втричі вартість робочої сили – це відверта експлуатація десятків мільйонів наших громадян.

     А в цих умовах процвітаюча тіньова економіка живиться від бідності і водночас ускладнює реалізацію соціальних програм. Утворюється замкнене коло: з одного боку, загострюються соціальні проблеми, з іншого боку, подальший відхід економіки в тінь зменшує кошти на боротьбу з бідністю. 

     Зважаючи на те, що тінізація економіки в Україні в умовах фінансово-економічної кризи набула тотального характеру, і політично незаангажовані експерти та дослідники її обсяг тіньової економіки оцінюють в межах від 50 до 60 відсотків ВВП, вона становить на сучасному етапі реальну загрозу національній безпеці держави. 

     Для кризового етапу розвитку України характерні такі основні види тіньової економічної діяльності: 

     - випуск і реалізація неврахованих товарів, надання неврахованих послуг; 

     - незаконне і контрабандне ввезення товарів і їх обіг; 

     - незаконна приватизація державного і комунального майна; 

     - кримінальні промисли; 

     - незаконне використання природних ресурсів і корисних копалин; 

     - приховування реальних доходів суб’єктів господарювання;

     - вилучення різниці між реальними і звітними цінами на товари і послуги при їх реалізації.

     Я назвав лише частину переліку основних видів тіньової економічної діяльності. До речі, про які всі, хто зобов’язаний не допускати її та боротися з нею, чудово знають. Прошу з одного разу відгадати, чому ж це не робиться? Відповідь очевидна – зацікавленість управлінців у центрі та на місцях в та правоохоронців у центрі та на місцях в існуванні тіньової економіки і в отриманні тіньових доходів! 

     За умови спрямування «сірих» грошей тіньової економіки в офіційний сектор було б можливо збільшити податкові надходження до бюджету на десятки мільярдів гривень та посилити соціальний захист населення, підтримати інвестиції та інновації. За оцінкою Національної академії наук, - цей ресурс є реальним для покращання життя громадян в умовах фінансово-економічної кризи та політичної нестабільності.

     Але ж зараз, як ніколи, за це треба нарешті взятися. І відмовки щодо наявності тіньового сектору і в інших країнах виглядають нещирими. Адже ті, хто наводить такий аргумент, точно знають про неспівставність відповідних масштабів. 

     До того ж для України актуальність проблеми тіньової економіки значно вища, бо наша держава переживає подвійний шок. На світову фінансово-економічну кризу накладається правове свавілля і корупція, непрозорість економічних відносин, розбалансована і деградована система державного управління та технологічна відсталість, які гальмують розвиток. 

     Висновок один і він очевидний: масова бідність громадян і процвітаюча тіньова економіка - взаємопов’язані і взаємостимулюючі одна одну проблеми. Поборюючи другу, держава долатиме першу. 

     Але для цього недостатньо стояти на правильному шляху, треба по ньому ще і йти. І тоді не треба буде витрачати енергію на пошук аргументів щодо відсутності грошей для забезпечення нормальної життєдіяльності більшості українських громадян.

     Дякую за увагу.

Переглядів: 468 | Додав: narodnalviv
Copyright ЛОО Народної Партії © 2024