ЛЬВІВСЬКА РЕГІОНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ НАРОДНОЇ ПАРТІЇ
Четвер, 13.08.2020, 02:17
Меню сайту

Форма входу

Календар новин
«  Вересень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Пошук

Корисні посилання

Статистика

Всього онлайн: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2009 » Вересень » 2 » Олег Зарубінський: «У нас Верховна Рада вже давно стала об’єктом глузування»
Олег Зарубінський: «У нас Верховна Рада вже давно стала об’єктом глузування»
10:27

     Інтерв’ю заступника Голови фракції «Блок Литвина» у Верховній Раді України Олега Зарубінського на радіо «Ера» 31.08.2009 року.

     Сергій СУЛИМ: Сьогодні наш гість Олег Зарубінський, народний депутат від блоку Литвина.

     1 вересня відкривається п’ята сесія Верховної Ради шостого скликання. Відповідаючи на запитання журналістів про можливість розпуску Верховної Ради, Володимир Литвин сказав: «Як можна розпустити те, що ніколи і не працювало? На великий жаль, в українській політиці є процес, але немає кінцевого результату, немає кінцевого пункту призначення». Ну, очевидно, голова Верховної ради тут іронізував, але в кожному жарті є частка жарту. 

     Фактично до такої точки зору приєднується і політолог Вадим Карасьов: він прогнозує відмову Верховної Ради від ухвалення законів під час осінньої сесії. Карасьов прогнозує, що вся діяльність парламент у під час сесії буде підпорядкована логіці президентської виборчої кампанії. «Верховна Рада займатиметься боротьбою, блокадою і бутафорією», – сказав Карасьов.

     Ну, ось я хотів би з цього і розпочати. Говорити будемо про те, що ось такі негативні прогнози можуть справдитися? 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Знаєте, у нас Верховна Рада вже давно стала об’єктом глузування, іронії, сатири, сарказму і так далі. Більш за все мене дивує те, що деякі політологи, не розглядаючи діяльність інших інститутів влади, а можливо і будучи заангажованими іншими інститутами влади, як об’єкт для критики обрали саме парламент.

     Я абсолютно не хочу виступати зараз адептом парламенту, бо в парламенті є багато проблем, але завжди намагався бути об’єктивним. Хотів би, щоб і політологи деякі теж були об’єктивними. 

     І ще один момент: коли кажуть про парламент, чомусь не хочуть диференціювати тих чи інших депутатів, ті чи інші фракції. От в мене в руках проект порядку денного на п’яту сесію. Отут є біля 20 моїх законопроектів. Якщо пан Карасьов чи хтось інший скаже, що якийсь мій законопроект, який я пропоную і буду намагатися пробити його, про лобіювати, якщо хочете, носить характер бутафорний, як він каже, то я готовий з ним поспорити. 

     До чого я це кажу? До того, що кожен має проходити свій шлях. Якщо якісь мої колеги не працюють у Верховній Раді, не з’являються на засідання, жодного разу не були на засіданнях профільних комітетів, де власно і відбуваються законодавчі процеси, а їздять по всім весям і тільки ганьблять Верховну Раду, при цьому не працюючи в ній, виконуючи свої службові обов’язки, то я до тих людей не відношуся. Ви розумієте, про що я?

     Сергій СУЛИМ: Я розумію. Я не хотів вас просити інтерпретувати висловлювання Карасьов, я просто говорю щодо прогнозу. Чи можемо ми розраховувати на те, що будуть прийматися потрібні закони, що не весь час Верховна Рада буде заблокована, що ви будете знаходити спільну мову?

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: От в такому контексті, в такій інтерпретації я готовий говорити більш радикально, тому що врешті-решт сам феномен блокування є контр-продуктивний, і люди, які блокують засідання Верховної Ради, не тільки не дають приймати ті чи інші закони іншим, а й самі ставлять себе в позицію деструктивщиків. На якомусь етапі, протягом якогось часу це може бути гарно, красиво, вони вимагають чогось такого красивого, а далі вони самі себе заганяють в пастку, бо парламент це той орган, який має перманентно, постійно продукувати ті чи інші законодавчі ініціативи. Тому якщо хтось думає, що шляхом блокування можна робити виборчу кампанію, то він помиляється, бо людям вже, мені здається, набридла бездіяльність парламенту, люди вже почали асоціювати бездіяльність з тими, хто блокує. 

     Сергій СУЛИМ: Ну, ви знаєте, що регіонали вимагають розглянути в першу чергу питання про підвищення мінімальної зарплати та пенсії. От Віктор Янукович, як повідомляють ЗМІ, не дав чіткої відповіді на багаторазові запитання журналістів про те, чи блокуватиме фракція ПР трибуну, чи не блокуватиме. 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Це відповідь на моє запитання або ілюстрація того, про що я кажу: з одного боку треба виконувати те, що обіцяли, а з іншого боку постійне блокування з одного і того ж боку породжує певну недовіру або розуміння того, що ці люди просто не хочуть працювати. 

     Сергій СУЛИМ: Тобто що, регіонали просто не знають, що їм в даній ситуації робити? До речі, о 16 годині мала бути проведена погоджувальна нарада Верховної Ради, ви в курсі, чи там до чогось домовилися?

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Ну, до чогось домовилися. Володимир Литвин запропонував наступне: щоб цей тиждень був пленарний, щоб оці всі будні дні були в пленарному режимі, щоб розглянути всі питання, які виносяться на цей тиждень, а вже наступний тиждень робити, як тиждень роботи в комітетах. Перша пропозиція, і мені здається, що вона є абсолютно слушною.

     Друга пропозиція: включити в порядок денний на цю сесію всі законопроекти всіх суб’єктів законодавчої ініціативи. Це дуже важливий момент, тому що, розумієте, в кожному комітеті є… Я вже тут такі деталі кажу, але в принципі є технологія процесу. Про це не можуть казати ті, які ганьблять Верховну Раду і не працюють в ній, будучи народними депутатами. Вони не знають цього, а я це знаю. Так от, я хочу сказати, що коли включаються всі проекти всіх суб’єктів законодавчої ініціативи, то із самого початку як би апріорі ми позбавляємось від такого конфлікту – чому одне включається, а інше не включається і таке інше. 

     Все рівно в кінцевому рахунку висновок, позитивний або негативний результат голосування буде за парламентом. Це друге, що запропонував Володимир Михайлович, і сьогодні об 11 годині ранку на засіданні погоджувальної ради, мені здається, представники не тільки всіх фракцій, а й комітетів погодилися з таким алгоритмом, з такою логікою. 

     Давайте трошки спрогнозуємо завтрашній день. Очевидно, буде відкрито засідання Верховної Ради, і тим самим п’ята сесія, прозвучить гімн, після цього, відповідно до традиції, має виступити голова Верховної Ради з пропозиціями і з таким аналізом того, що було зроблено, прогнозами і пропозиціями щодо законодавчої діяльності протягом п’ятої сесії. Після цього, я думаю, має бути проголосовано порядок денний на всю цю сесію, і очевидно після чого регіонали будуть вимагати розгляду питання щодо соціальних стандартів. 

     Позиція нашої фракції блоку Литвина, що все має розглядатися, тобто все має право…

     Сергій СУЛИМ: Ви підтримуєте ініціативи про підвищення?

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Я хочу сказати, що все має право на розгляд. Я не те, що підтримую, в мене є законопроект (можливо, ви про нього знаєте), де я пропоную значно більше підвищити соціальні стандарти, ніж це робить колега Папієв. Дехто вважає, що це, вибачте, стёб… 

     Сергій СУЛИМ: Ну, регіонали будуть за свій проект голосувати. 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Я думаю, що до кінця року з нинішнім рівнем інфляції і з тими процесами достатньо негативними, які відбуваються у фінансово-економічній сфері, можливо ті цифри, які здавалися фантасмагоричними чи фантастичними, які я запропонував з 1 січня 2010 року, регіонали вже будуть підтримувати мої цифри.

     Сергій СУЛИМ: От Володимир Литвин пропонуватиме парламенту на поточному тижні розглянути кадрові питання. Не може так тривати далі, що нема міністра фінансів, міністра оборони, міністра закордонних справ. Тобто без цих посадовців неможливо приймати стратегічні рішення в оборонній сфері, в міжнародній сфері, ну і міністр фінансів, зрозуміло – в нас фінансова криза. Вам щось відомо про те, чи є якісь домовленості на даний момент щодо кандидатур загально прийнятних, тому що на ці питання, я розумію, ніхто не хоче відповідати, і виходить так, що очевидно просто немає домовленостей? 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Чому не хоче? Я відповідаю чесно.

     Сергій СУЛИМ: Ні, ну чесно кажуть «ми не знаємо». 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Так ось я кажу, що на сьогодні кандидатура пана Шамшура, яку пропонував Ющенко на схвалення парламентом, як міністра закордонних справ, не відкликана президентом. Хоча у вашому журналістському середовищі досить потужними є чутки, і навіть мені телефонували і питали, чи це дійсно так, що Шамшура вже будуть відкликати, а пропонувати Костянтина Грищенка на посаду міністра закордонних справ.

     Сьогодні це питання було поставлено на погоджувальній раді представнику президента пану Попову, він же заступник голови секретаріату, і він сказав, що ніяких новин, новел в цьому плані немає, тобто кандидатура Шамшура подана. Єдине, що виникає питання, чи сам пан Шамшур хоче в нинішніх умовах бути міністром закордонних справ, але це питання не до мене. 

     Інше питання, яке було поставлено, як бути з міністром оборони, чому до сіх пір…

     Сергій СУЛИМ: Так отож! Президент свою місію виконав…

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Ні, він не виконав – на міністра оборони нема жодного подання, тобто він казав, здається, ще в липні, що в нього є кандидатура, він готовий її подати і таке інше, але на сьогодні не тільки не озвучена, а й не подана в офіційному порядку ця кандидатура. 

     Сергій СУЛИМ: Ну, а міністр фінансів? 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Давайте я на ці питання відповім, а потім про міністра фінансів. Позиція блоку Литвина і моя особиста позиція, що мають бути схвалені ті кандидатури, які подає президент України. Розумієте, виходячи з чого ми так вважаємо? За конституцією координує і фактично керує зовнішньополітичною і оборонною діяльністю президент України. Мені здається, що якщо суб’єктом подання є президент Ющенко, то як би хто до нього не ставився, з симпатіями чи антипатіями, але його кандидатури, поки він є президентом, мають бути схвалені для того, щоб дати можливість їм реалізувати свої функції, свої службові зобов’язання.

     Що стосується кандидатури міністра фінансів, тут ситуація складніша. Суб’єктом подання цієї кандидатури вже є кабмін. На сьогодні жодного подання з боку кабміну щодо міністра фінансів немає. Виконує обов’язки пан Уманський, він дає інтерв’ю, він очевидно буде підписувати той варіант бюджету, який до 15 вересня має бути урядом поданий до Верховної Ради. Щодо міністра фінансів, поки що жодних подань немає, це об’єктивна картина.

     Сергій СУЛИМ: Ну, просто якщо є подання на посаду міністра, то немає ж сенсу робити подання на ту людину, за яку не проголосують? Я так розумію, якщо хтось міркує про те, кого пропонувати, то варто радитися з фракціями, правильно? 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Безумовно…

     Сергій СУЛИМ: А ніхто не радиться з приводу міністра оборони і міністра фінансів?

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: На жаль, відверто кажучи. Чому? Тому що, мені здається, що і президент, і Верховна Рада не повинні працювати в якомусь вакуумі. Зрозуміло, якщо президент хоче, аби його кандидатура пройшла, то бодай елементарні консультації з фракціями треба проводитися. Так робиться в будь-якій країні Європи, в США, навіть в Росії це відбувається. В нас таке враження, що кожен хоче показати себе святіше папи Римського, що він один правий, що він месія, а внаслідок немає результату. Тобто результат роботи може бути тоді, коли є консультації, домовленості, співпраця. Це абсолютно елементарні речі. 

     Сергій СУЛИМ: Кабмін до 15 вересня подасть до Верховної Ради проект держбюджету на 2010 рік. Про це під час погоджувальної ради заявив перший віце-прем’єр-міністр Олександр Турчинов. От у зв’язку з тим, що економічна ситуація досить незрозуміла, то і доля проекту бюджету теж незрозуміла, Чи можна бути впевненим, що він буде розглянутий? 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Те, що він буде розглянутий, я думаю, це однозначно…

     Сергій СУЛИМ: Але чи буде прийнятий?

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Чи буде прийнятий – отут є питання. А знаєте чому? Тому що вже протягом багатьох років, і до речі, я тут намагаюся бути максимально об’єктивним, це не зв’язано тільки з цим урядом. Протягом вже багатьох років бюджет в Україні розглядався не тільки так, які він має розглядатися, не лише як фінансово-економічний документ, а і як політичний документ, тобто як інструмент впливу на фінансові потоки, на свій вплив, якщо хочете, на виборців і таке інше. 

     Мені здається, що є тільки один шлях до того, щоб проект бюджету був не тільки розглянутий, а щоб він був прийнятий – це його абсолютна деполітизація. Тобто бюджет не може бути прив’язаний до виборчої кампанії ні з боку тих, хто вважає себе опозицією і просто апріорі не приймає цей бюджет, бо вважає, що він буде працювати на владу, а тут виборча кампанія, і опозиція хоче сама повернутися до влади. Але так само має бути і з боку уряду, тобто максимальна деполітизація бюджету може призвести до…

     Сергій СУЛИМ: А ви знайомі з основними цифрами цього бюджету? Там відомо, яка інфляція передбачається?

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Я не хотів би забігати наперед…

     Сергій СУЛИМ: Просто ви сказали, що у вас є законопроект про підвищення пенсій і мінімальних зарплат…

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Не пенсій. Мова йде про прожитковий мінімум і мінімальні зарплати, і стосується…

     Сергій СУЛИМ: Але він передбачає збільшення серйозніші, ніж навіть регіонали того просять. От ви вже як би упереджаєте, що ситуація може змінитися дуже сильно.

    Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Ну, вона вже змінюється, ми ж бачимо… Я, можливо на відміну від багатьох своїх колег ходжу на ринок і в продовольчі магазини, і знаєте, я своєю кишенею це відчуваю. Те, що інфляція є, це факт, і те, що купівельна спроможність падає, це факт, і в цьому винні всі, до речі, а не тільки парламент і не тільки уряд, а вся влада в цьому винна, в тому числі і законодавча, і опозиція, яка була при владі достатньо багато часу. 

    Тому мені здається, що в даному випадку ті цифри є достатньо умовними, і вони значною мірою будуть залежати від того, скільки можна буде за гривню або за 10 гривень, або за й00 гривень купити реально, а не в газетах, на плакатах і таке інше. 

     Сергій СУЛИМ: От виходить якось так, що ви – я маю на увазі всю владу, Верховну раду в тому числі – дуже активно обговорюєте ті теми, які викличуть інтерес і електоральні дивіденди в населення, тобто підвищення соціальних виплат, а є дуже потрібні країні зміни. Наприклад, я візьму той же податковий кодекс, який вже… Ну, Микола Катеринчук про нього вже розказував і розказував, і він стверджував, що навіть регіонали не проти цього податкового кодексу. Всі говорять, що зараз надзвичайно важко нашим промисловцям, бізнесменам, а наша податкова система одна з найзаплутаніших у світі. Знову ж таки, так кажуть експерти, а не я говорю. Чому б не взятися за такі найважливіші теми розвитку країни? 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Пане Сергію, ви поставили…

     Сергій СУЛИМ: Може я наївний, може я не розумію…

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Навпаки, це дуже глибоке і правильне запитання. От я перед вашою передачею готувався завтра виступати на відкритті сесії від фракції і як раз хотів поставити це питання. Розумієте, коли є рефлексія на ті чи інші події, то виникає ефект штурмівщини, ефект, коли рішення приймається у відповідь, як реакція на те, що вже відбулося. Ви ставите питання глибше…

     Сергій СУЛИМ: Ну?! 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Тобто має бути системний і прогнозований підхід. Я завтра буду з цього приводу виступати і спробую довести протягом 5 хвилин, що треба просто змінити підхід до самого державного менеджменту, до державного управління. Тоді, коли влада, опозиція, всі ті, хто є на поверхні політикуму або є в політикумі, перш за все ставлять ті питання, які є питаннями системного характеру, в тому числі і те, про яке ви сказали. До речі, там не тільки податковий кодекс. 

     Сергій СУЛИМ: Тобто сісти і подумати, скільки всього можна вирішити…

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Можливо це нашим слухачам не так цікаво, але це є робота….

     Сергій СУЛИМ: Чому не так цікаво

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Це називається кодифікація законодавства, це ситуація, коли є не сто законів і змін до законів, які стосуються змін до пенсійного забезпечення, а коли є кодекс про пенсійне забезпечення, коли є не 555 законів, які стосуються оподаткування, а коли є податковий кодекс. І так же щодо іншого. Але для цього парламент має займатися, і всі в ньому, а не тільки окремі фракції, окремі люди, законодавчою роботою. Але тут є інша проблема: це треба вміти робити ще.

     Сергій СУЛИМ: Ну треба вміти робити. Але чому нецікаво людям? От буквально недавно голова Верховної Ради Литвин виступив із заявою, що треба ухвалити закон про підтримку хімічної промисловості. Ну, він в Горлівці виступав, концерн «Стірол», і він наголосив на необхідності розв’язання основної проблеми забезпечення підприємства газом за пільговими цінами, що сприятиме підтримці його конкурентоспроможності. Цілком правильна ініціатива, і у всьому світі підприємства платять за газ менше, ніж населення, але якщо закликати забезпечувати підприємства газом за пільговими цінами, це означає, що потрібно піднімати ціни на газ для населення

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Ну, тут є таке питання: в нас завжди казали, що в Україні видобувається 20 мільярдів кубів газу, і що як раз ці 20 мільярдів кубів мають йти виключно на потреби населення.

     Сергій СУЛИМ: Ну, в нас і до 30 можна підняти видобуток.

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Так, але поки що 20, трошки більше. Якщо буде така диференціація, проти чого, до речі, виступають газовики і деякі економісти, які кажуть, що на все мають бути однакові ціни, але очевидно вони не зважають на купівельну і взагалі на фінансову спроможність простих громадян. Мені здається, що така диференціація на певний період має бути позитивною. Тоді коли вітчизняний газ, який ми купуємо, умовно кажучи, не за такими високими цінами, як імпортний газ, йде населенню, і це завжди декларувалося. Але мені здається, от я зараз не в курсі таких найменших деталей, але мені здається, що цього не відбувається, що відбувається певною мірою зараз мікшування або вирівнювання в платні. Якщо з 1 вересня 2009 року ще на 20% буде збільшений газ, в тому числі і для населення, а потім кожен квартал буде ще збільшуватися ціна газу на 20%, то можна довести до масової несплати. Тобто люди розумні мають порахувати, що краще – піднімати тарифи при тому, що платити будуть 30% , умовно кажучи, чи не піднімати тарифи, і при цьому будуть платити 90% населення. 

     Сергій СУЛИМ: Ну, піднімати тарифи, і до речі, змінювати систему балансів, це потрібно з іншої точки зору дивитися і на зарплату людей.

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Безумовно, і я завжди за це виступав. А як можна? МИ що, в космосі, чи що? 

     Сергій СУЛИМ: Так отож! Коли все-таки наші політики візьмуться за системну роботу? Це таке риторичне питання….

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Давайте кожен буде говорити за себе. От є порядок денний, от ви можете взяти, тут є закладки, мої законопроекти. Ви не знайдете жодного законопроекту, який носить лобістський характер. Це тільки те, що дійсно покращує законодавство. Я не про себе хочу сказати, я просто хочу сказати про весь парламент, про професіоналізацію парламенту. 

     Сергій СУЛИМ: Ну, сподіваємось, що наступні парламенти будуть ще професійніші. Я хочу нагадати, що голова Верховної Ради Володимир Литвин обіцяє звернутися до суду, якщо народні депутати-сумісники не подадуть заяви про складення з себе депутатських повноважень. Серед цих депутатів він називає Москаля, Живаго і представника блоку Литвина Вадима Гривковського. От все-таки представники блоку Литвина мають нести відповідальність за свого депутата? От чому людина не виконала досі закон і не вирішила все-таки ким їй бути – обіймати важливу посаду чи залишатися депутатом? Чи це нормально, що спочатку тривалий час людина говорить, що туди, а потім туди? 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Дозвольте мені, пане Сергію, по-перше, не бути адвокатом своїх колег, я не юрист, тим більше не адвокат.

     Сергій СУЛИМ: Ні, ви можете критикувати своїх колег, будь ласка.

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: І не прокурор, до речі. Але наскільки мені відомо, пан, якого ви назвали, подав у регламентний комітет заяву про позбавлення його депутатського мандату… 

     Сергій СУЛИМ: А потім сказав…

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: А потім відкликав цю заяву і заявив офіційно, що він полишає іншу посаду і залишається народним депутатом. Якщо так станеться, то зрозуміло, що підстав для подання до суду не буде, бо він тоді втрачає оцей ефект сумісності. Якщо це не буде зроблено найближчим часом, я думаю, Володимир Михайлович без жодних виключень подасть до суду, як це і передбачено в українському законодавстві. 

     Сергій СУЛИМ: Тобто жаліти його не буде, зрозуміло. Ще одна з тем, яка може розглядатися у Верховній Раді на цій сесії це відповідь на послання президента РФ Дмитра Медведєва. Фракція НУ-НС вимагає, щоб Верховна Рада ухвалила рішення щодо заяви про україно-російські відносини. З вашої точки зору чи доречно зараз Верховної Раді робити заяви з цього приводу? 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Доречно робити такі заяви, за які проголосують 226 чоловік. Піднімати питання, якщо воно не матиме позитивного результату, а це безумовно стане відомо назовні України, очевидно не зовсім логічно і коректно з точки зору просування українських національних інтересів. Тому я волів би, як парламентар, спочатку знайти текст заяви, яка пропонується, бо її немає на сайті Верховної Ради, вона не поширена. Була тільки інформація, що декілька депутатів з фракції НУ-НС пропонують прийняти таку заяву. Я волів би прочитати цей текст, і виходячи з того, що там написано, приймати відповідне, в тому числі і особисте, рішення.

     Сергій СУЛИМ: А в блоку Литвина є позиція щодо заяви Дмитра Медведєва? 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Безумовно. Я не думаю, що нам треба рефлексувати на окремі заяви, тим більше, наскільки мені відомо, тут є багато факторів, які вплинули на цю заяву, в тому числі і стосунки команд пана Путіна і пана Медведєва. Очевидно деякі представники вважають, що треба показати російському населенню, що президент є ще жорсткішим у відстоюванні інтересів Росії, ніж більш популярний Володимир Путін. Тому це внутрішні питання іншої держави, але я думаю, вони впливають на ті чи інші заяви. 

     Я виходжу з того, що в будь-якій ситуації треба шукати конструктив, і мені здається, що між Україною і Росією може бути конструктив, навіть в нинішній ситуації, хоча я давно заявляв, що на російсько-українські стосунки нашаровуються певні персональні відношення, скажімо так. Це є факт, це проявилося в цій заяві, але я думаю, що в України і Росії є багато питань, які можна було б винести на перший план.

     Наприклад, якщо скласти те, що на експорт йде з України і Росії в плані зерна, то кожен п’ятий кілограм експортованого зерна у світі це або український або російський. Чому б тут не домовитися з тим, щоб виступати спільно з більш серйозною позицією? 

     Сергій СУЛИМ: Чому б нам не домовитися щодо спільних дій в енергетичній політиці? 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: От бачте, ви мені перебили. По ВПК зовсім не обов’язково виступати конкурентами і робити підніжки один одному, тому що цикли ВПК і в нас і в Росії достатньо пов’язані. Третій момент – питання енергетичної безпеки і альтернативних джерел енергії. І в Росії, і в Україні є достатній потенціал для розвитку альтернативних джерел енергії. Чому б тут не співпрацювати?

     Наступне. Цілі галузі важкого машинобудування. Тут теж спільні цикли… 

     Сергій СУЛИМ: Ви розумієте, от зараз ви буквально підписуєте вирок в недієздатності, безвідповідальності владі і українській і російській? Замість того, щоб виробляти спільну політику, ми сваримось, причому на особистісному рівні. Якщо я вас правильно зрозумів, ви сказали, що один з мотивів заяви про україно-російські відносини Дмитра Медведєва це показати, що він більший патріот ніж Путін, щоб рейтинг популярного Путіна догнати. А в нас ми теж спостерігаємо, що політики роблять заяви, які не подобаються Росії, теж задля того, щоб мати більший електоральний успіх. Це просто… 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Пане Сергію…

     Сергій СУЛИМ: Та хто вони тоді такі? 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Ви праві, але ви вже зробили мене сьогодні адвокатом і прокурором, а зараз і вирок кажете. Вирок виносить суддя, а я не суддя. Я просто розуміюсь, мені здається, на тому, що треба виносити на перший план, а що треба на завтра-післязавтра, а може і через 50 років. Якщо є точки дотику, які відповідають національним інтересам України і інтересам Росії – раді бога, це теж нормально, але треба винести ці питання вгору. 

     Сергій СУЛИМ: От ми з вами тут в студії це розуміємо, а Медведєв з Ющенком цього не розуміють?! Ну такого ж бути не може.

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Чому не може бути? А чому ви вважаєте…. Ну, давайте я скажу не відносно цих політиків, а взагалі..

     Сергій СУЛИМ: Вони менше розуміються на міжнародній політиці, ніж ми? 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Ви пам’ятаєте такого літературного персонажа Чацкого у Грибоєдова в «Горе от ума»? Він казав…

     Сергій СУЛИМ: «Карету мне, карету».

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Ні, інше: «чины людьми даються, а люди могут обмануться». 

     Сергій СУЛИМ: Ага! Ну що ж, на цьому завершимо це питання. Я хотів би попросити вас, ну, можливо вам це не дуже сподобається, але от сьогоднішня виборча стратегія, яку демонструють претенденти на пост президента. Ну, відверто зізнаємось, що зараз всі претенденти розпочали передвиборчу кампанію, тому що будь-яка подія використовується для гучних заяв. Ну, візьмемо останнє – відкриття «Донбас арени». Там і Ющенко виступав, і Янукович, і Литвин. Я не хочу критикувати їх чи не критикувати, але можна одразу звернути увагу на те, що все ж таки виборча кампанія це повторення минулої виборчої кампанії: знову в нас йдеться про російську мову, про європейські цінності, про НАТО. От директор агентства моделювання ситуація Віталій Бала, що «знову повторюються штампи минулих виборчих технологій, а змістовної дискусії немає». .. 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: А знаєте чому? 

     Сергій СУЛИМ: Ну…

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Тому що порядок денний діяльності вітчизняних чинників або можновладців, або владоможців все частіше визначають політ-технологи, а політ-технологи не повинні визначати порядок денний діяльності державних мужів, і не лише мужів, до речі. І друге: «виборчі фішки» не можуть бути в центрі уваги діяльності державників, розумієте? Державників за покликанням, а не по краватці чи хусточці, піджаку і таке інше. Ось в чому ситуація.

     Чи це є катастрофічно? Я думаю, ні. Я думаю, з часом це пройде. І знаєте, від кого це залежить? Не від самих владоможців, а від народу. Проголосували за одних, переконалися, чим вони стали для вас, проголосуйте за інших. От і все.

     СЛУХАЧ: Добрый вечер. Луганск. Вот прошлой осенью настал кризис, экономика валится, банковская система развалилась, все шло к выборам. Были бы они – была бы новая коалиция, возможно были бы и вы, и страна как бы выздоравливала постепенно. Но вы эту умирающую коалицию подхватили и дали ей второе дыхание, вроде как бы помогали стране. А результаты какие? Доллар растет, газ стал 450 и другие прелести. 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Спасибо. Понимаете, легче всего пойти на выборы, когда у нас два года назад рейтинг был в два раза больше, чем мы взяли на предыдущих выборах. Ну и что? Смотрите, что такое избирательная кампания в условиях кризиса? Это минимум пять месяцев полного безвластья, то есть пять месяцев не принимаются никакие законы. Да, парламент не блокируется, но и законы никакие не принимаются. Пять месяцев правительство работает в абсолютно ручном режиме без всякого контроля. У меня возникает вопрос: Кому бы это было выгодно?

     Знаете, в критических ситуациях, стрессовых для экономики вот эти политические пертурбации хуже всего. Поэтому если сейчас работает парламент, а как бы мы не хаяли парламент, с декабря 2008 года он работает в отличие от полуторагодичного периода, когда был другой спикер, когда парламент вообще не работал, был деградирован. Поэтому от худшего нужно идти все-таки к лучшему. 

     То, что сейчас серьезные проблемы в финансово-экономической сфере, я думаю, вы прекрасно понимаете, что сегодня взять, показать одну персону и сказать, что она виновна во всем этом, это просто некорректно, потому что парламент, в том числе и те, кто называет себя оппозицией, это тоже законодательная власть, субъект законодательной инициативы. Поэтому мне кажется, что тут нужно не пальцами показывать на виновных, а у нас очень хорошо научились выяснять, кто виноват, а вот что делать – дальше не продвигается. Мне кажется, что в формулировке «что делать» должны быть заинтересованы и те, за кого вы голосовали, за кого голосовали ваши соседи, за кого голосовали в Житомире или во Львове. 

     То есть должна быть ответственность власти в целом и исполнительной и законодательной. Поэтому мне кажется, что мы поступили правильно, пять месяцев полного безвластия это пропасть. 

     Сергій СУЛИМ: Ну, тут робляться прогнози про ситуацію в країні після виборів, і ці прогнози, на жаль, не такі райдужні…

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Ну давайте тоді відмінимо вибори президента.

     Сергій СУЛИМ: Я маю на увазі саме ту ситуацію, яка буде після виборів.

     СЛУХАЧ: Добрий вечір. Ярослав, Івано-Франківськ. Пане Олеже, ваш лідер Литвин, голова Верховної Ради, перебуваючи в січні в Росії дозволив собі таку відвертість: «на моє глибоке переконання чорноморський флот Росії після 2017 року повинен залишитися в Криму». Невже Литвин не усвідомлює, що це є зовнішня загроза Україні? Тим паче, це є гадючник сепаратизму…

     Сергій СУЛИМ: Дякую. Будь ласка, утримайтесь від некоректних заяв.

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: По-перше, я з вами згоден, але давайте, шановний мешканець Івано-Франківська не провокувати ситуацію своїми словами. Коли ми кажемо про гадючник, і мова йде про те чи інше місто, або той чи інший регіон, то ми певною мірою провокуємо це. Що стосується висловів Литвина, то наскільки мені відомо, було зовсім не так сказано. Було сказано, що до 2017 року чорноморський флот має залишатися в Севастополі, і це записано в перехідних положеннях конституції. 

     Була і друга теза, але не те, що він має залишитися, а те, що подальша доля чорноморського флоту має бути вирішена на міждержавному рівні, на переговорах. Я думаю, що це абсолютно дипломатичний вислів, який не підбурює сепаратистські настрої. Мені здається, що інші наші високопосадовці мають розуміти, що провокування набагато гірше ніж дипломатія, і якщо людина не схильна до дипломатії, очевидно не треба займати високих посад.

     І третє. Я думаю, що в чому-чому, а в неукраїнськості Володимира Литвина обвинуватити ніхто не може. 

     Сергій СУЛИМ: А як ви ставитесь до варіанту, щоб російський чорноморський флот залишився в Криму і після 2017 року на інших умовах?

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Я виходжу з того, що записано в конституції, а там записано, що на території України перебування іноземних військових баз заборонено. В перехідних положеннях конституції сказано, що це не торкається чорноморського флоту, оскільки це було пов’язано з великим договором між Україною і Росією 1997 року, дуже складним договором, до речі. В перехідних положеннях було сказано, що це не торкається російського чорноморського флоту до 2017 року. Перехідні положення виконуються, а потім треба дивитися на основне тіло конституції. 

     СЛУХАЧ: Добрый день. Александр, Ильичевск. Планирует ли фракция какие-то там вопросы для решения с кредитами? Я, как и миллионы сограждан, брал кредит, когда доллар стоил 4,5, а сейчас приходится отдавать в два раза дороже. Планирует ли фракция на законодательном уровне как-то этот вопрос решить или все так и остается? 

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Мне очень легко ответить на ваш вопрос, а ответ я поделю на две части. Первое: еще до предложения на законодательном уровне урегулировать этот вопрос – вот оно, мне ведущий не даст соврать – один из законопроектов мой, личный как раз посвящен той теме, про что вы сейчас сказали. Но до того, как это будет реализовано, я, как председатель комитета по правам человека, в день подписываю десятки, а иногда и сотни писем, в том числе и связанных с этой проблематикой. Ко мне обращаются люди, рассказывают о ситуации, и я обращаюсь к конкретным банкам и прошу отрегулировать этот вопрос. 

     СЛУХАЧ: Здравствуйте. Владимир, Харьков. Вот как можно представителям западных регионов объяснить, что надоело уже слышать про голодомор, коммунизм, руку Кремля, одно и то же. Как им объяснить, что мы связаны с Россией экономически, что просто в мире сейчас совершенно другая жизнь, сейчас нет этого средневековья, национализма…

     Сергій СУЛИМ: Дякуємо. Знаєте, в західних областях голодомору-то саме і не було, а голод був і в Росії і в Україні. Ну, це більше світоглядне питання.

     Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Безусловно. Мне кажется, тут нужно было бы очень долго отвечать на этот вопрос, а у нас всего две минуты. Поэтому я Владимиру отвечу, что конечно же взаимовыгодное сотрудничество с Россией является аксиомой. Я не знаю никого ни в Западной Украине, ни в Восточной, ни в Южной, ни в Киеве, кто считал бы, что нужно рвать экономические отношения в ущерб Украине. Каждая страна строит свою экономическую политику на своей выгоде, и это нормально. Примерно треть товарооборота Украины с внешним миром это товарооборот с Россией. Вторая треть – с ЕС, еще одна треть – с другими странами, в том числе с Китаем, Японией, США. Давайте подходить ко всем этим проблемам через призму нашего национального интереса, вот и все.      Сергій СУЛИМ: І останнє запитання: Литвин сказав, що тандем, в якому він президент, Тимошенко – прем’єр, може бути життєздатним. Це просто суто фантастика, чи з огляду на майбутнє, таке можливо?      Олег ЗАРУБІНСЬКИЙ: Ну, колись Жюля Верна вважали фантастом, а потім виявилось, що все, що він прогнозував, виявилось правдою. А по-друге, Володимир Литвин буде балотуватися на посаду президента України. Я думаю, що це правильно, що це чесно і перспективно.     Сергій СУЛИМ: На цьому будемо нашу програму завершувати. Нашим гостем був Олег Зарубінський, народний депутат від блоку Литвина.

Радіо «Ера», програма «Від першої особи», 31.08.09

http://radioera.com.ua/eranews/?idArticle=17936

Переглядів: 431 | Додав: narodnalviv
Copyright ЛОО Народної Партії © 2020