ЛЬВІВСЬКА РЕГІОНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ НАРОДНОЇ ПАРТІЇ
П'ятниця, 26.04.2024, 17:49
Меню сайту

Форма входу

Календар новин
«  Березень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Пошук

Корисні посилання

Статистика

Всього онлайн: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2010 » Березень » 4 » Інтерв’ю Сергія Гриневецького у програмі «Від першої особи» на радіо «Ера FM» від 2 березня 2010 року
Інтерв’ю Сергія Гриневецького у програмі «Від першої особи» на радіо «Ера FM» від 2 березня 2010 року
14:58

      Коаліції у складі БЮТ, НУ-НС і БЛ більше не існує, це офіційно оголосив спікер Литвин, оскільки відповідно до нового регламенту Верховної Ради коаліція має складатися не лише з фракцій, які разом складають формальну більшість, але обов’язково з 226 депутатів, а підтвердження щодо наявності такої коаліції від депутатів всіх фракцій не надійшло. Тимошенко заявила, що оголошення припинення діяльності коаліції незаконне, як незаконний і нинішній президент.

      Володимир ЛУКІН: Сьогодні гість програми перший заступник голови парламентського комітету з питань національної безпеки і оборони, народний депутат від БЛ Сергій Гриневецький.

     Отже, коаліції у складі БЮТ, НУ-НС і БЛ більше не існує, це офіційно оголосив спікер Литвин, оскільки відповідно до нового регламенту Верховної Ради коаліція має складатися не лише з фракцій, які разом складають формальну більшість, але обов’язково з 226 депутатів, а підтвердження щодо наявності такої коаліції від депутатів всіх фракцій не надійшло. Тимошенко заявила, що оголошення припинення діяльності коаліції незаконне, як незаконний і нинішній президент.

     У фракції НУ-НС, лідер якої Мартиненко довгий час зберігав вірність Тимошенко, а тепер змінив думку і підтримав розпад коаліції, як завжди думок хоч греблю гати. В НС устами Луценка заявляють, що Мартиненко взагалі не має права виступати від імені фракції. Інша частина нунсівців намагається якось проштовхнути ідею прем’єрства в якійсь новій коаліції свого представника. Втім нібито існують плани щодо іншого варіанту коаліції без непередбачуваного НУ-НС складі ПР, КПУ, БЛ, а для формальної більшості до цієї коаліції можуть долучити перебіжчиків з НУ-НС та БЮТ.

     В середу Верховна Рада голосуватиме недовіру до уряду, і є велика вірогідність негативного для уряду Тимошенко рішення. Депутатам доведеться визначатися – або протягом місяця, тобто до 2 квітня вони утворять нову коаліцію і новий уряд, або президент отримає право (але не обов’язок) розпустити Верховну Раду через 30 днів після розпаду коаліції або через 60 днів після відставки кабміну, а ця відставка має бути наслідком винесення кабміну вотуму недовіри.

     В БЛ офіційно заявили, що цей блок не буде підтримувати непрофесійність урядовців. Про це ми і будемо говорити з нашим гостем. Пне Сергію, ваш прогноз стосовно кількості голосів, яку може отримати резолюція недовіри кабміну?

     Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Цікаве питання. Ваш коментар ще раз підтверджує істину, що коаліція це брак, в якому ревнощі сильніше за кохання. В історії українського парламентаризму є своя фішка: так звані 239 – пам’ятаєте?

    Володимир ЛУКІН: Це була група, яка існувала в 1990-91 роках, так звана прокомуністична група, яку очолював Мороз.

    Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Тоді ми починали парламентаризм незалежної держави. Сьогодні треба починати з чистого листа, і щось мані ця цифра так запала на завтрашній день, що можливо десь в цьому районі…

     Володимир ЛУКІН: Ви прогнозуєте 239 голосів за недовіру кабміну?

     Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Чому саме так? Тому що, на жаль, основою існуючої влади стала криза. Ви подивіться, з 2005 року у нас є дві форми існування влади – дострокові вибори і криза, причому криза і політична, і економічна, і моральна. Сьогодні суспільство перебуває в депресивному стані.

     Володимир ЛУКІН: На вашу думку відставка нинішнього уряду може якось посприяти тому, що якийсь камінець в подолання цієї кризи?

     Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Ви сказали, що прем’єр вважає президента незаконним, але тоді має бути законній президент. А кого вважати законним?

     Володимир ЛУКІН: Я так розумію, що з точки зору цієї політичної сили його взагалі не існує.

      Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: І це ми чуємо з вуст прем’єр-міністра., і це говорить про те, що на пострадянському просторі суспільство не готово до парламентської форми правління.

      Володимир ЛУКІН: Наскільки я розумію, фракція БЛ визначилась з тим, як вона буде голосувати. Ну, ви-то визначились заздалегідь – минулого тижня заявили, що за будь-яких обставин будете голосувати за відставку уряду. А фракція визначилась?

     Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Фракція визначиться завтра на засіданні, а рішення таке ми прийняли сьогодні, враховуючи те, що вчора керівник фракції Шаров на засіданні ради коаліції мав можливість вислухати позицію прем’єра, сьогодні мала відбутися зустріч з президентом, ми взяли паузу до ранку 3 березня. На моє переконання після сьогоднішньої заяви, яка є на сайті народної партії, основна частина нашої позиції вже висловлена в цій заяві. До речі, хотів би, щоб всі знали про нашу позицію в парламенті.

    Володимир ЛУКІН: В БЮТ прямо покладають відповідальність за розвал нинішньої коаліції на БЛ. Як ви можете відповісти на цей закид?

     Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Як член БЛ і одесит, я хотів би сказати, що це мені нагадує ситуацію, коли жінка була дуже розчарована, що два її партнера їй зраджують.

     Володимир ЛУКІН: Тобто НУ-НС і БЛ?

    Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Для того, щоб всім було зрозуміло, можу повторити це на російській мові: женщина очень разочаровалась, когда узнала, что два ее партнера ей изменяют. Мова йде про те, що ми зробили акцент на тому, що з’ясування стосунків учасників виборних перегонів набули формату відкритої війни. Уряд і прем’єр не мають достатньої підтримки парламентарів. Із майже двох тисяч законопроектів коаліцією ухвалено всього 130, а за період роботи цієї сесії – жодного. Ми говоримо про те, що до сьогоднішнього дня немає конституційних посад голови антимонопольного комітету, ФДМУ, комітету з питань телебачення і радіомовлення, міністрів фінансів, транспорту, внутрішніх справ, оборони. Ми говоримо про те, що не збираємось виконувати чиїсь бажання і бути фоном освячення на війну. З нами ніхто не радився, коли приймав рішення про перехід в опозицію, з нами ніхто не радився, коли приймали закон про вибори президента, коли писали проект конституції з ПР на двох. Досі немає держбюджету, через це неможливо проводити місцеві вибори.

     Володимир ЛУКІН: А чому БЛ саме зараз зайняв таку позицію? Приміром та ж ПР неодноразово вносила проекти про відповідальність уряду і тоді в БЛ не були зацікавлені голосувати за недовіру уряду. Чому саме зараз?

      Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Ми зробили свою заяву і обґрунтували позицію. Ми не можемо сприймати, коли чинний прем’єр звертається до народу і говорить, що вона не визнає президента. Я б тоді радив всім членам уряду і прем’єрові звернутися до закону про кабмін, стаття 10 і нагадати, що вони стали на ці посади тільки після того, як прийняли присягу у Верховній раді. До речі, присягу приймають президент, народні депутати, члени вищої ради юстиції, судді конституційного суду і уряд. Ми вперше проводили вибори президента в умовах парламентсько-президентської форми правління. Український народ зробив свій вибір. Ви звинувачуєте БЛ в тому, що тільки зараз… Подивіться нашу заяву на минулому тижні, подивіться всі інші заяви, якого вони були спрямування, і скільки разів виступав від імені фракції спікер парламенту і говорив про те, що треба входити в конституційне поле.

     Володимир ЛУКІН: Маленьке спостереження: рік тому я проводив програму «вокс популі», зателефонувала слухачка з Одеси і досить жорстко на вашу адресу висловилась, що ви розчарували майже всю Одесу, коли увійшли в коаліцію з помаранчевими. Тоді навіщо взагалі БЛ взагалі входив в коаліцію з двома цими політичними силами, якщо коаліція виявилась майже недієздатною?

     Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: По-перше, абсолютно зрозуміло, що тоді вже був указ про розпуск парламенту, якщо ви пам’ятаєте. Суспільство було не готово до виборів. Конституційний суд, як потім виявилось, роз’яснив, що коаліцію створюють фракції. БЮТ і НУ в принципі мали коаліцію, але треба було легітимізувати уряд. Тоді стояло питання спікера, бо звільнили Яценюка з посади. Ми погодились на такий варіант з однієї умови – це буде антипрезидентська коаліція. І прем’єр пішла в опозицію до президента України. НУ розкололась на дві половини, і я увійшов в цю коаліцію тільки тому, що вона була антипрезидентською, бо те, що робив президент, не входило в має сприйняття розвитку демократичного стану. Коли нам говорять, що в нас свобода слова, то я кажу, що це нагадує ситуацію, коли у світлофору всі вогники горять.

      Володимир ЛУКІН: Якою може бути нова коаліція? Хто в неї увійде? НУ-НС там буде?

      Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Я б тут сказав, що в нас починають читати конституцію і закони після того, коли порушують їх. Третій тур, дострокові вибори і багато іншого. Говорити про коаліцію в конституційний спосіб і регламент, який набув силу закону, ми можемо говорити про ПР, більшу частину НУ-НС і БЛ. Зрозуміло, що КПУ в таку коаліцію не підуть. Це був би конституційний шлях. Але наскільки мені зрозуміло, є позиція КПУ, з якими ПР мала б рахуватися, бо вони єдина політична сила, яка після першого турну на з’їзді партії прийняли рішення підтримувати кандидата Януковича і підписали угоду. Коаліція в складі ПР, БЛ і КПУ буде мати лише 222 голоси, не вистачає чотирьох голосів. І я бачу політико-правовий варіант, коли до цієї коаліції приєднаються ще кілька депутатів…

       Володимир ЛУКІН: Але це суперечить рішенню конституційного суду, про яке ви згадували.

      Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Дійсно це суперечить рішенню конституційного суду. Але народний депутат теж приймав присягу працювати, він хоче працювати. Його не задовольняє робота у фракції. Я ще раз говорю, що це політичне рішення…

      Володимир ЛУКІН: Я розумію, але якщо перевести в правову площину, то той же БЮТ оскаржить це в конституційному суді, і якщо КС визнає таку коаліцію незаконною? Тоді всі її рішення і уряд також буде незаконним автоматично.

      Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Якщо йти по цьому шляху, то у нас все, що відбувається в державі, незаконно.

      Володимир ЛУКІН: Скажіть, а коли в нас зупиниться процес політичної доцільності? Я розумію, що в нас криза, треба терміново формувати коаліцію, уряд, але коли ми зійдемо з цього політико-правового шляху у вирішенні всіх питань в Україні?

      Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: До речі, БЛ про це говорить вже третій рік: поки не зміниться система виборів. Подивіться, 9.04.2007 року ПАРЄ, коли в нас почався перший етап політичної кризи і пішли неконституційні укази, вони нам натякнули, що основа політичної кризи це закриті партійні списки. Поки ми не відмінимо закриті списки, поки влада буде формуватися по квотному принципу, а це значить розподіл власності, зелі, надр, пам’яток архітектури, бюджетних коштів, бо сьогодні ж весь бізнес робиться на державних коштах. Подивіться банківську систему, подивіться ці призначення. Бідність – корупція – тінь. Як подолати бідність, не подолавши корупцію? Як подолати корупцію, не подолавши бізнес? Подивіться – держава існує за рахунок тіньової економіки. Більше 50% ВВП знаходиться в тіні, це тіньова економіка і держава існує за рахунок тіньової економіки. Ніде в Європі немає того, що 10% готівки від ВВП ходить по руках, максимум 4%. Держава існує за рахунок тіньової економіки і тіньової політики. Правильно говорив спікер – навіщо депутати при закритих партійних списках, коли п’ять чоловік домовились, і рішення прийнято.

      Володимир ЛУКІН: Але ж ви готові взяти участь в такій сумнівній для когось грі – створення коаліції без конституційно закріпленої більшості.

      Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Верховна Рада приймає рішення законною більшістю від конституційного складу – 226 голосів. Сьогодні ситуація надзвичайна в економіці, я вже не кажу про обороноздатність, про питання нацбезпеки, бо коли є зазіхання на територію, то тут вже треба…

       Володимир ЛУКІН: Ви на Румунію натякаєте?

       Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: На Румунію, на президента Бесеску. Треба приймати рішення, які б могли гарантувати захист державою права і свободи людей і національні інтереси. Тобто для мене сьогодні головне, щоб була легітимна більшість в парламенті.

       Володимир ЛУКІН: Не коаліція, а більшість?

       Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Да, легітимна більшість, яка б приймала рішення, яка могла б прийняти хоча б держбюджет. І коли нам говорять, що держбюджет вносили, але його не прийняли, то ви ж вносили проект на неіснуючому бюджетному кодексі, хіба ж можна так брехати? Брехня стала основою національної політики.

       Володимир ЛУКІН: А хто може очолити уряд, який сформує ця коаліція? І до речі, вона швидко утвориться, на вашу думку?

       Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Я думаю, що все буде залежати від завтрашнього розгляду питання, бо у нас політики настільки емоційно перенавантажені, а інтелектуально деградують. Я хочу послухати, як буде завтра йти обговорення питання відповідальності уряду. Тут навіть не голосування, треба ж чесно сказати, хто бреше – голова рахункової палати, який говорить, що 56 мільярдів бюджетних коштів були в порушення закону про держбюджет направлені невідомо куди.

        Володимир ЛУКІН: Все ж таки ви не сказали, хто має найбільше шансів претендувати на посаду прем’єра.

        Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Найбільші шанси є в ПР.

        Володимир ЛУКІН: А конкретно?

        Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Я думаю, Азаров має найбільші шанси.

        Володимир ЛУКІН: А от політика, яку Азаров буде проводити, буде жорсткою? Тобто доведеться приймати неприємні рішення, які будуть суперечити передвиборчим обіцянкам ПР. Ви готові під тримати такі рішення?

       Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: В мене є достатній досвід роботи з Азаровим, і я можу сказати, що він був відповідальною особою за дорученням президента по виведенню України з чорного списку ФАТФ. Моніторили центральні органи виконавчої влади і Одеську область, коли я був головою облдержадміністрації. Можу вам сказати, що ми з ним тоді і вивели державу.

        Володимир ЛУКІН: До речі, є небезпека…

       Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Є небезпека, що ми можемо туди повернутися, бо за всіма рейтингами міжнародних агенцій ми знаходимось десь біля плінтусу. А саме неприємне, що ООН визнала Україну серед 46-ти держав, які не відбулися.

       Володимир ЛУКІН: А от якщо буде Азаров прем’єром, буде ця коаліція, БЛ буде претендувати на якісь посади в уряді? Зараз в цій коаліції є спікер Литвин, є важливі, але не перші посади в представників БЛ. В уряді ви будете претендувати на посади?

        Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: У нас в уряді немає жодної посади сьогодні, ми уряд цей не формували. Член нашої партії Гаркуша працює головою Миколаївської облдержадміністрації.

        Володимир ЛУКІН: Ви розраховуєте на якусь посаду?

        Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Я можу сказати, що це питання будуть вирішувати легітимний прем’єр і президент. Я працював головою адміністрації, знаю, що це таке, як йде призначення і яка відповідальність, якщо сьогодні голови не їздили на засідання кабміну, ніяк не впливали на кадрові призначення, по радіо узнавали, хто призначений в їх область начальником управління внутрішніх справ чи ветеринарної медицини. Виникає питання: а нащо ці посади? А відповідно до чинної конституції місцеві державні адміністрації забезпечують законність, правопорядок і таке інше. Тобто за все відповідають, а повноважень не мають.

      Володимир ЛУКІН: До речі, є ще практика, коли президент призначає і знімає без подання кабміну. Правда, цим і Кучма користався…

      Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Хочу вам сказати, що Кучма тоді призначав уряд одноосібно, і якщо був підписаний указ, то через дві години було подання уряду.

      СЛУХАЧ: Євген, Київська область. Попросив би пана Гриневецького називати речі своїми іменами і казати не «політико-правове рішення», а політико-НЕправове, яке ви пропонуєте. І запитання до народного депутата: от я живу біля Києва, в нас тут будинки суддів, прокурорів, міліціянтів і всіляких інших чиновників. Чи маю я право взяти в руки зброю, тому що дуже хочеться попрацювати, як ви казали, і піти встановлювати справедливість?

      Володимир ЛУКІН: До речі, ця думка небезпечна, тому що якщо вона буде поширюватися, люди захочуть встановлювати такий порядок рано чи пізно.

       Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Я не дивуюсь таким запитанням, тому що люди знаходяться в такому депресивному стані, яке породжує непередбачувані дії. Коли немає справедливості, виникає багато питань. Тільки в мене питання: чи це стосується лише сьогоднішнього дня, чи третього туру виборів також? Тоді вам не хотілося за щось братися? Чи коли незаконно парламент розпускали, чи коли в нас були три генпрокурори, чи коли у вас були два голови обладміністрації? Чого ж ви тоді не бралися? Я називаю речі своїми іменами. Конституційна реформа назвала це тоді політико-правовим рішенням. Я погоджуюсь з вами, що це не правове рішення, але помилки в нас почали входити в правило, і кожна людина має право на помилку, а для того, щоб нею скористатися, проводяться позачергові вибори.

      СЛУХАЧКА: Анна, Киев. Если называть вещи своими именами, то не кажется ли вам, что вся страна стала заложником нездоровых амбиций одного человека?

     Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Знаете, неверных жен не бывает, бывают неверно выбранные. Конечно это проблема не только амбиций, эта проблема глубже, и вот эта неадекватность действий была связана с той информацией, которую сделал председатель счетной палаты на заседании парламента, когда мир признал демократичность проведения выборов, когда некоторые европейцы порекомендовали новоизбранному президенту провести международный аудит. Вот отсюда возникло много вопросов.

     Володимир ЛУКІН: Але ж ви мусите погодитися, що підтримка переможця і переможеної не дуже різниться, і обидва не дотягли до 50% поданих голосів, тобто з одного боку підтримка достатньо велика – 12,5 мільйонів за Януковича і 11,5 мільйонів за Тимошенко, а з іншого боку жоден з них не користується підтримкою більш половини від тих, хто проголосував. Тобто чи можна так однозначно стверджувати, що все залежить від амбіцій? Може вони домовляться між собою рано чи пізно?

     Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Я вже якось говорив, що у кожного своя правда, але дві взаємоненависні правди породжують велику державну брехню. Особливості цієї виборчої кампанії в тому, що ми вперше обирали президента в парламентсько-президентській республіці. Що взагалі відбулось? Віктора Андрійовича змінили на Віктора Федоровича, а все решта було так як було. Пішли суди, пішли заяви. Ну так сиділа б собі, зробила б коаліцію, підтягнула НУ і працювала б, поки не створила іншу коаліцію.

      Володимир ЛУКІН: А можливо би і не створили за таких умов.

     Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Можливо і не створили. А саме ці амбіції і переляк, бо мені здається, що тут більше переляку, і тут непередбачувані не прогнозовані дії. Ну, це моя точка зору, а я можу і помилятися. Ми обирали президента, і обидва кандидати двічі працювали прем’єрами. В них у передвиборчій риториці був прем’єрський синдром, і він залишається до сьогоднішнього дня. Вирішить питання зміна виборчої системи.

     СЛУХАЧ: Добрий вечір. Іван Григорович, Донецьк. От слухаю пана Гриневецького і згадую, що парламент в нас має дуже низький рейтинг. Здається мені, що пан Гриневецький саме такий депутат, через яких цей рейтинг дуже низький. Як ви вважаєте, на наступний парламентських виборах які шанси у вашого блоку?

     Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Ну, треба ще дочекатися наступних виборів, а по-друге, треба подивитися, по якій системі вони будуть проходити. Знаєте, що стосується рейтингу, то мій земляк Жванецький сказав потрясающую фразу: рейтинг это могучее послание одних тупых другим тупым. Привет Донецку!

     Володимир ЛУКІН: До речі, щодо виборів, але місцевих: чому взагалі парламент прийняв це рішення? Я розумію, що нема бюджету, але ж президентські вибори без бюджету провели і нічого не сталося. Чому парламент наважився скасувати своє ж рішення про призначення місцевих виборів?

      Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Багато хто говорить про те, що це порушення конституції. В конституції написано, що на 4 роки обираються місцеві ради. Вибори в 2006 році були в березні…

      Володимир ЛУКІН: До кінця цього ороку відбудуться вибори?

     Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Думаю, що на осінь, але постановою парламенту було прийняте 30 травня, і чи це не було порушенням конституції?

      Володимир ЛУКІН: І можливо за новою системою відбудуться вибори?

      Сергій ГРИНЕВЕЦЬКИЙ: Я переконаний, що на мажоритарній системі, бо конституційна норма чітко виписана: «районні, обласні ради представляють спільні інтереси територіальних громад».

      Володимир ЛУКІН: Дякую вам, пане Сергію. 

Програма «Від першої особи»

Радіо «Ера FM» від 02.03.2010
Переглядів: 540 | Додав: nata
Copyright ЛОО Народної Партії © 2024