ЛЬВІВСЬКА РЕГІОНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ НАРОДНОЇ ПАРТІЇ
Четвер, 13.08.2020, 02:42
Меню сайту

Форма входу

Календар новин
«  Липень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Пошук

Корисні посилання

Статистика

Всього онлайн: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2010 » Липень » 2 » Інтерв’ю Голови Верховної Ради України, Голови Народної Партії Володимира Литвина на радіо «Ера FM»
Інтерв’ю Голови Верховної Ради України, Голови Народної Партії Володимира Литвина на радіо «Ера FM»
12:52

Про роботу Верховної Ради, про її останні та очікувані рішення поговоримо з гостем програми головою Верховної Ради Володимиром Литвином.

Юлія ДИЛОВА: Оглядачі кажуть, що ніколи ще Верховна рада не демонструвала таку надзвичайну працездатність, узгодження дій і вміння знаходження компроміси. Скептики уточнюють, що йдеться не про Верховну раду, а саме про парламентську більшість, а такі дружні голосування свідчать про те, що депутати просто слухняно виконують вказівку згори. Втім лідери опозиції запевняють, що суперечки просто не виносять на люди, а всі проблемні питання вирішують спільно, всією коаліцією.

Саме про роботу Верховної Ради, про її останні та очікувані рішення поговоримо з гостем програми головою Верховної Ради Володимиром Литвином.

Перед тим, як порушувати глобальні питання, хотілося б дізнатися, як працюватиме парламент вже завтра, тому що нещодавно з’явилось повідомлення, що фракція БЮТ вимагає, щоб завтра першим питанням парламент розглянув створення ТСК щодо ситуації навколо «Росукренерго» та арешту екс-голови державної митної служби Анатолія Макаренка. Про це заявив голова опозиційного уряду Соболєв. За його словами опозиція блокуватиме трибуну, якщо ТСК не буде створено. Чи регламентний комітет вже підготував проект такої постанови, чи буде завтра робота?

Володимир ЛИТВИН: Я не бачу жодних проблем, щоб створити ТСК. Для цього потрібно лише 150 голосів. Я сподіваюсь, що фракція БЮТ і частина НУ-НС дадуть 150 голосів. Не треба погрожувати блокуванням, якимись силовими діями, треба просто діяти в цивілізований спосіб. Я не бачу жодної проблеми в тому, щоб створити і ще одну ТСК, бо проблеми в іншому – наскільки ефективні в нас ТСК. Вони перетворилися з інструменту парламентського для з’ясування тих чи інших питань, для їх публічного розгляду і прийняття принципових рішень в такий собі механізм зведення політичних рахунків. Ми створюємо ТСК один проти одного, і я повинен сказати, що на моїй пам’яті ще жодна комісія не видала на-гора результат, який би спонукав людей інакше подивитися на те, що відбувається в країні, зробити принципові висновки в розв’язанні тої чи іншої проблеми.

Нема жодних підстав говорити про різного роду блокування. В розділі, де ми приймаємо рішення з організаційних питань, розглянемо і цю проблему, в тому числі і про створення ще однієї комісії з питання свободи слова. В нас вже є одна комісія, яка займається частотами, і я ж тоді запропонував створити одну комісію, делегуємо туди чесних людей, які розуміються на питаннях журналістської діяльності, організації інформаційного сектору, і хай вони вивчають, бо свобода слова це повітря, без якого не може повноцінне існувати будь-який суспільний організм.

Юлія ДИЛОВА: А чому ви пропонували створити ще одну ТСК, якщо ви щойно сказали, що вони в принципі неефективні?

Володимир ЛИТВИН: Вони неефективні з огляду на те, що дві частини парламенту мають із запасом 150 голосів, щоб створити кожен для себе комісію. А якщо вийти на те, що така комісія потрібна для встановлення істини, бо парламент окрім всього іншого покликаний встановлювати істину і показувати цю істину народу, Адже парламент це вищий представницький орган українського народу, а хто як не народ і його представники повинні говорити правду? Коли почали створювати першу комісію по частотах, опозиція відкликала своїх представників, але проголосували 150 голосами за створення такої комісії без представників опозиції, і тепер я не маю підстав підписати відповідну постанову парламенту, бо відповідно до регламенту в комісії мають бути представлені депутати від всіх фракцій. Треба цю норму змінити, бо сьогодні представники опозиції пропонують створити ТСК з питань свободи слова, дають кілька своїх представників, а коаліція своїх представників не дає. Постанова буде проголосована, але підписати її неможливо. Те ж саме з проектом постанови щодо «Росукренерго». Та ради бога, якщо потрібна постанова, тобто папірець з моїм підписом, проблеми не буде, а якщо потрібна істина, то її треба встановлювати, виходячи з того, що ми всі однаково несемо відповідальність перед народом. На жаль, оці очевидні істини, які мабуть не потрібно виголошувати мені, не сприймаються ні людьми, не депутатами.

Юлія ДИЛОВА: В верховній Рада зараз є реальна опозиція?

Володимир ЛИТВИН: Повинен сказати, що є частина депутатського корпусу, яка коливається в межах 150 людей, які не поділяють офіційного курсу влади. А якщо говорити простою мовою, то це люди, які воюють за владу, бо вчора вони були представлені у владі, а сьогодні її втратили. Я дуже хочу, щоб була реальна опозиція не в плані крику і критики, а в плані альтернативи і аналізу проектів рішень, які пропонуються президентом, і прем’єром, і загалом урядом для того, щоб не штампувались рішення, які потім виявляться нежиттєздатними. Призначення опозиції не тільки в тому, щоб домогтися прийняття законів, які потрібні країні, а і в тому, щоб апелювати до громадськості, до людей, казати про інші варіанти розвитку країни, щоб підштовхувати владу до того, щоб вона приймала ті рішення, які потрібні людям.

Юлія ДИЛОВА: В який спосіб опозиція може це зараз робити?

Володимир ЛИТВИН: По-перше, опозиція має раз на тиждень поставити запитання будь-якому міністру. Мої намагання, щоб опозиція внесла свої пропозиції відносно того, хто на цьому тижні має виступати перед парламентом, не увінчалися успіхом. Спочатку говорили, що має прийти міністр соціальної політики та праці, а потім сказали, що не треба. Другий момент. В середу виключно опозиція формує порядок денний, пропонуючи ті питання, які вона хоче розглянути. До речі, якби було потрібно приймати рішення щодо створення ТСК, то можна було б сьогодні внести на розгляд ці пропозиції, а не чекати приводу блокувати трибуну. Я вважаю, що ми сьогодні переживаємо етап, коли опозиція або ті люди, які остаточно визначили себе опонентами діючої влади, ще не сформували платформи своєї діяльності, і я думаю, це такий після виборчий період, який треба просто пережити.

Юлія ДИЛОВА: Відсутність дієздатної ефективної опозиції позначається на роботі парламентської більшості, яка можливо штампує «недієздатні закони»?

Володимир ЛИТВИН: Ну, ви мене цитуєте неправильно, бо мене одразу звинуватять і в уряді і в інших інституціях. Ще нічого не штампували, ми ще практично не прийняли жодного рішення, яке вніс президент чи уряд, бо не було часу підготувати ці закони, а ті, що зараз напрацьовані і цілий пакет внесений, він знаходиться на розгляді в комітетах. Я б дуже не хотів, щоб ті законопроекти, які вносяться до парламенту проходили так миттєво, без будь-якого доопрацювання, яке має на мети покращення законів, а не з тою метою, щоб та чи інша група знайшла свій інтерес. Коли немає опозиції, виникає спокуса швидше прийняти рішення і не обтяжувати себе складною і виснажливою роботою, бо коли серйозно працювати над законами, то це надзвичайно складна робота. Сьогодні проект податкового кодексу з врахуванням тих поправок, які вже опрацьовані, складає десь порядку двох тисяч сторінок. Якщо будуть опрацьовані всі поправки, які ще вносяться, то можна стверджувати, що цей документ буде обсягом не менше чотирьох тисяч сторінок, а ще й порівняльні таблиці, відсилання до інших законів, коли треба підняти той закон і подивитися, про що йдеться, то це доволі непростий процес. Тому я вважаю, що в процесі прийняття законів має діяти відомий принцип «поспішай повільно», бо краще, щоб закону не було взагалі, ніж був швидко зліплений неякісний.

Юлія ДИЛОВА: Очікується, що податковий кодекс буде ухвалений до кінця цієї сесії. Наскільки це реально, тим більше, що вже минуло 14 днів з того дня, коли парламент ухвалив його в першому читанні.

Володимир ЛИТВИН: Після того, як парламент ухвалив його, два тижні подаються доповнення і зауваження від тих, хто має на це право. Потім їх потрібно опрацювати для того, щоб закон мав логічний виклад, щоб він не суперечив іншим законам, а якщо суперечить, треба інші закони привести у відповідність. Треба привести у відповідність податковий і бюджетний кодекс, а якщо слідувати регламенту, то після того, коли документ буде підготовлений до розгляду, потрібен час, 10 днів, щоб депутати могли вивчити цей документ і голосувати чи опонувати тим чи іншим положенням. Тому коли буде остаточно розглянутий цей законопроект, я стверджувати не можу. В нас є час до завершення сесії, але я вважаю, що якщо буде треба продовжити роботу сесії, то треба на це піти або треба прийняти узгоджене рішення про те, що цей закон треба відпрацювати відповідно до тих вимог, які містяться в законі про регламент, а потім, зважаючи на великий суспільний резонанс цього документу, опублікувати його, і всі повинні висловити свої застереження і пропозиції, а на завершальному етапі можна було б провести громадські слухання, завершити їх парламентськими слуханнями і прийняти документ, який би мав суспільну підтримку, і тоді не було б потреби кивати уряду на парламент, парламенту ще на когось. Нам потрібен документ, але не потрібні ударні темпи. Я вважаю, що з цього приводу ще будуть консультації з урядом, бо для нас вкрай важливо, щоб податкове законодавство було стабільним, зрозумілим платникам податків, щоб воно захищало тих, хто платить податки.

Юлія ДИЛОВА: Якщо в парламенті зараз немає ефективної опозиції, можливо вона має бути в якомусь вигляді в середині коаліції. В цьому сенсі не можу не згадати, що вас інколи називають опозиціонером у владі, а ви це твердження не сприймаєте. Чому?

Володимир ЛИТВИН: Коли говорять, що я є опозиціонером у владі, то це говорять люди, в яких психологія стадного інстинкту, коли треба бути таким як всі – білим, чорним, сірим або пухнастим. Я вважаю, що в коаліції має бути дискусія, діалог, я переконаний, що влада ефективна тоді, коли будує свою діяльність на діалозі, причому на публічному, який має відбуватися не на основі ієрархії, коли діє принцип «я начальник – ти дурень» і навпаки. Я вважаю, що будь-яке питання можна вирішити красиво в законний спосіб. Я не сприймав і не сприймаю оцього нахрапу, принципу «вперед», бо це нічого не дасть. Якщо когось дивує те, що людина, політик має свою позицію, тоді не треба йти в політику, у владу, треба се за всю країну. Я вважаю, що кожен має робити свою справу, тому я не кажу, що має бути співпраця влади з опозицією – не буде її ніколи, бо вони антиподи, але має бути цивілізоване співіснування влади і опозиції. Влада повинна діяти, виходячи з державних позицій, а опозиція має пропонувати альтернативи і критикувати владу, підштовхуючи її до того, щоб вона працювала більш ефективно. Зрозуміло, що з часом все змінюється, опозиція стає владою, і коли вона знає як конструктивно працювати, тоді вона і при владі буде давати позитив. А якщо опозиція стає на тому, що все без зупину критикує, то така людина, потрапляючи у владу, продовжує таку ж практику.

Юлія ДИЛОВА: Наскільки до вашої думки і думки вашої фракції прислухаються в коаліції? Наскільки консенсусно ухвалюються рішення?

Володимир ЛИТВИН: Якщо б не прислухалися, багато рішень не було б прийнято, бо головуючий на засіданнях парламенту, користуючись тільки регламентом, може забракувати будь-яке рішення і зробити так, що воно не буде прийнято. Я не кажу, що я тут зловживаю, я просто виходжу з того, що треба завжди вести діалог і виходити на рішення, але публічно кричати про свою лінію я вважаю негідною практикою. Треба намагатися знайти рішення, прийнятне для країни, узгодити позиції, піти на компроміс, а потім сказати людям, що ми досягли такого компромісу і пропонуємо отаке рішення. Не цікавить людей кухня прийняття рішення, їх цікавить продукт, який отримає країна.

Юлія ДИЛОВА: Президент радився з коаліцією і з вами, коли на засіданні ради регіонів сказав, що місцеві вибори відбудуться 31 жовтня? Майже усі присутні журналісти дружно написали, що для вас це було несподіванкою, що вас поставили перед фактом.

Володимир ЛИТВИН: Я не знаю, що написали журналісти, очевидно вони не читали моїх висловлювань за тиждень-два до того, що на 99.9% ці вибори відбудуться 31 жовтня, бо якщо ти не можеш протистояти процесу, ти маєш його очолити, і я це дослівно говорив. Мені особисто з політичної точки зору вибори 31 жовтня є прийнятними. Сьогодні влада на піднесенні, влада має великий кредит довіри людей, люди мають великі надії на цю владу, а відтак можна розраховувати на велику підтримку. Якщо проводити вибори в 2011 році, то після зими настрої людей завжди погані.

Юлія ДИЛОВА: Щодо закону про місцеві вибори, законопроект був зареєстрований в парламенті, і йдеться про те, що пропонується на місцевому рівні запровадити змішану систему пропорційно-мажоритарну. Як шукали компроміс в коаліції, коли готували цей законопроект? Я знаю, що позиції у фракціях були абсолютно різні щодо партійної і мажоритарної системи.

Володимир ЛИТВИН: Я був, є і залишаюсь непохитним прихильником мажоритарної системи. Щоб люди мали можливість обирати особистість, мали можливість її контролювати, мали можливість спитати в разі потереби відкликати. Але разом з тим я виходжу з тих реалій, які є. Сьогодні в нас партійна система із закритими списками, яку всі розкритикували, і коли я пропоную перейти на мажоритарну систему, говорять, що це нереально, що треба робити це поступово: на місцевих виборах запровадимо змішану систему. Я кажу, що я цього не сприймаю, а вони кажуть, що люди підтримали на 35% на попередніх виборах, а БЛ лише на 4%, значить вони мають право вносити таку пропозицію, а якщо я не буду підтримувати змішану систему, це буде означати, що я лише на словах пропоную мажоритарний підхід. І доводиться обирати, як діяти в цій ситуації – або голосно кричати, що люди сприймають виключно мажоритарну виборчу систему, але не бути почутим, або робити все, щоб була ця змішана система цивілізованою, щоб люди мали певну можливість, бодай на 50% впливати на формування влади. Для мене є проблема вибору – або стояти непохитно на своїх позиціях і не отримати жодного результату, або намагатися прийняти прозору зрозумілу для людей змішану систему. Якщо прислухатися до моїх аргументів, кожен скаже, що треба виходити з реалій, бо я не сприймаю, але доводиться переступати через своє особисте сприйняття, щоб бодай наполовину розбити існуючу систему, яка приводить до того, що я, голова Верховної Ради, далеко не всіх нардепів знаю в обличчя. Сьогодні виступають 3-5 людей, які вже всім набили оскомину, а всі інші виконують одну функцію – тиснути на кнопку за себе і за того парня. Якщо люди підтримують, щоб в нас була проста зрозуміла система, підконтрольна людям, то хай вони підтримують її на виборах, і тоді ми швидше отримаємо той результат, який влаштує людей.

Юлія ДИЛОВА: Як ви гадаєте, на наступних парламентських виборах також йтиметься про змішану систему?

Володимир ЛИТВИН: Все буде залежати від того, який буде результат на місцевих виборах, якщо вони відбудуться 31 жовтня. В нас же люблять експериментувати і підганяти виборчу систему під рейтинги, під розстановку сил і таке інше. Моя позиція, що нам треба прийняти виборчий кодекс, а він вже напрацьований, і в цьому кодексі написати, що забороняється його змінювати бодай років 10, а виборчий кодекс повинен враховувати думку людей. В нас коли відбувались президентські вибори, вносились зміни до законів з врахуванням того, які процеси відбуваються в суспільстві, який розклад сил. Не можна закони підганяти під політичні настрої.

Юлія ДИЛОВА: А як ви гадаєте, яка найкраща система для парламент сяких виборів?

Володимир ЛИТВИН: Це має бути партійна система за відкритими списками, щоб країна ділилась на 450 округів, щоб партії висували кандидатів в кожному персональному окрузі, а люди дивилися на набір кандидатів і обирали. Тобто щоб люди робили свідомий вибір, звертаючи увагу і на особистість, і на те, яку партію ця людина представляє. Я думаю, що при такому підході в нас відбувся б швидкий процес політичного структурування суспільства, і не було б того, що ми маємо сьогодні – днями зареєстрована 181-ша політична партія.

Юлія ДИЛОВА: Мабуть і по інших питаннях вам довелося піти на компроміс – я маю на увазі, що згідно з порядком, запропонованим цим законопроектом, право висувати кандидатів в депутати Верховної Ради Криму, обласних, районних, міських рад мають місцеві організації політичних партій. Кандидати в депутати сільських і селищних рад та на посади міських та селищних голів реалізовуються виборцями через місцеві організації політичних партій та шляхом само висування. Право висувати кандидата на посаду міського голови реалізується також через місцеві організації політичних партій. Тобто йдеться про те, що виборчі блоки не можуть висувати своїх кандидатів, лише партії, або само висуванці на деяких рівнях, і міські голови не можуть бути само висуванцями. Це не є обмеженням прав?

Володимир ЛИТВИН: Ні, це просто врахування реалій. Тут ніхто не йшов на жодні поступки, більш того, на засіданні ради регіонів я сказав, що якщо ми вже йдемо шляхом політичної відповідальності, то сьогодні в нас процес політичного структурування відбувається зверху. В нас 27 керівників областей, і з них лише три не э членами партій, а всі решта є членами ПР. Якщо подивитися на голів райдержадміністрацій, а їх порядку 500, то лише 100 з них є або членами інших партій, або тимчасово позапартійними, а всі інші члени ПР. Тому я переконаний, що нам потрібно врешті-решт мати відповідальність, нам непотрібно, щоб мер міста йшов як само висуванець, а потім в залежності від кон’юнктури записувався в БЮТ чи в НУ, чи в ПР протягом чотирьох років. Нам потрібні мери, які відповідали би за роботу на відповідній території чи нам потрібні політичні повії, які бігають з одній партії в іншу? Я запропонував, щоб висували політичні партії, а люди хай дивляться, що це за партія і що це за людина. Візьміть мера Києва, в яких тільки кольорах він вже не ходив? Тому тут про жодні поступки з мого боку не йдеться, навпаки я відчув, що багатьом мерам моя ідея не сподобалась, бо вони хотіли бути безприв’язними і в залежності від кон’юнктури бігти в різні партії, а заодно вирішувати земельні питання для членів партії, яка на той час є домінуючою. Я вважаю, що цього не повинно бути, і цього не буде.

Юлія ДИЛОВА: В чому була проблема висування кандидатів депутатів від блоків?

Володимир ЛИТВИН: Проблема в тому, що за попередніми законами дозволялося формувати блоки на вибори, а не висувати від блоків. Скажімо, був БЛ, який об’єднував дві партії – народну і трудову. Так трапилось, що пішов з життя Сирота, лідер трудової партії, і зараз цієї партії немає, тому що його наступники просто цю партію продали. Будучи головою народної партії, виходячи з того, що свого часу ми з Сиротою створили блок, я несу певну політичну відповідальність за те, що відбулося. По-друге ви прекрасно розумієте, що коли блок іменний, коли там стоїть прізвище лідера блоку, то вогонь завжди зосереджується проти лідера, а збили лідера, можна вважати, що практично вирішили питання про нівелювання цієї політичної сили. Я розумію, що ця ідея блоків себе віджила, хоча мені було б виграшно відстоювати цю тезу і цей підхід, але життя рухається вперед і треба рахуватися з політичними реаліями.

Юлія ДИЛОВА: Коли цей законопроект буде винесений на розгляд і чи можна очікувати швидкого його ухвалення, тому що в коаліції вже дійшли консенсусу і готові голосувати?

Володимир ЛИТВИН: Я не сприймаю таку постановку питання, що в коаліції дійшли к4омпромісу і є готовність голосувати. Я вважаю, що будь-який закон, який виходить з-за меж парламенту, це є продукт парламенту, а не коаліції. Там написано великими літерами, що цей закон прийняла Верховна Рада, а після підпису президент а він набуває статусу закону України. Я вважаю, що після рішення комітету, якщо будуть його рекомендації, ми можемо розглянути його на цьому пленарному тижні і прийняти його в першому читанні, після чого 14 днів депутати матимуть право вносити доповнення, пропозиції і зауваження, а після того, як ці пропозиції будуть опрацьовані, він буде винесений на розгляд в другому читанні. Ніхто не буде пороти гарячку заради того, щоб прийняти закон, ніхто нас не гонить, час ще є.

Юлія ДИЛОВА: А постанова про призначення місцевих виборів на 31 жовтня?

Володимир ЛИТВИН: Постанова це не проблема, вона складається з одного рядку – призначити вибори на таку-то дату. Ви прекрасно розумієте, що маючи потенціал під 260 голосів для прийняття такого рішення, вона буде прийнята. Думаю, що це рішення буде прийнято в четвер-пятницю.

Юлія ДИЛОВА: В нас є лист з електронної скриньки: «Скажіть, як ви розцінюєте розширення так званої коаліції? Чи не думаєте ви, що йде узурпація влади президентом і його свитою? Як ви можете прокоментувати утиски свободи слова в Україні? Чи можливий в нас російський варіант?»

Володимир ЛИТВИН: Ні, в нас російський варіант неможливий з огляду на нашу ментальність, бо в Росії домінує ідея державності, і на цьому вибудовується ідеологія Росії, а в нас дещо інший підхід, тим паче, що копія завжди гірші, ніж оригінал. Щодо свободи слова, то її можна спів ставити з дитиною, яка потребує постійного догляду незалежно від того, який в неї вік, бо якщо не буде свободи слова, то не можна буде говорити про демократичні засади розвитку країни. Нам треба бути дуже уважними і обережними, щоб зберегти право журналіста давати оцінки, а завдання влади дивитися на ці оцінки як на дзеркало чином. Я був би нещирим, якби сказав, що мені подобаються всі публікації, особливо в частині, яка стосується мене, але коли ти наодинці, ти даєш собі звіт в отому, що очевидно дав підстави для того, щоб тебе так оцінили. Відповідні загрози завжди існували і існують, а це дуже чутливе питання, на якому поведена Європа, і будь-які порушення, які гіпотетично або реально будуть відбуватися в Україні, одразу дістануть негативну оцінку. Я вважаю, що нам треба менше говорити про необхідність прийняття відповідних рішень, а приймати рішення такі, які б не були взаємовиключними.

Щодо розширення коаліції повинен сказати, що не є прихильником того, щоб коаліція збільшувалась, бо коли є правляча більшість на межі, особливо в такий час, коли треба приймати дуже непрості рішення, то потрібне усвідомлене прийняття цих рішень кожною людиною, а відтак я не прихильник того, щоб коаліція розширювалась безмежно і складала 300 депутатів, бо тоді з’явиться спокуса без широкого обговорення, без обґрунтування проштовхувати ті рішення, в яких будуть зацікавлені лише ті, хто їх ініціює. Співвідношення сил в парламенті буде залежати від того, наскільки ефективно буде діяти влада. Якщо влада буде діяти результативно, будуть відчутні позитивні зрушення в країні, то бажаючих перейти в коаліцію буде багато, якщо ж процеси будуть розвиватися нестабільно, соціально-економічна ситуація буде погіршуватися, особливо у зв’язку з прогнозами, що нас очікує друга хвиля фінансово-економічної кризи, то звичайно буде процес протилежний і бажання уникати відповідальності. Завжди є категорія політиків, які воліють бути на сонячної стороні вулиці, бути на стороні влади, грітися в променях її слави, а в необхідний момент треба перебігти на видноті.

Юлія ДИЛОВА: Від представників ПР неодноразово лунали заяви про те, що треба змінити конституцію і посилити повноваження президента, зокрема про це неодноразово заявляв Чечетов. Як ви гадаєте, буде змінена конституція найближчим часом?

Володимир ЛИТВИН: Думаю, що ні. В нас дуже багато першорядних проблем. Плани можуть бути, потреба в уточненні конституції існує, але на моє переконання, насамперед треба забезпечити виконання чинної конституції і в процесі, коли конституція буде працювати, буде видно, що треба змінювати і уточнювати. Я не переймаюсь тим, що хтось щось заявляє, бо мало хто що заявляє. Ми ж не переймаємось тим, що колишній прем’єр Тимошенко заявляє також про необхідність змінити конституцію.

Юлія ДИЛОВА: Але ж в неї немає можливості це зробити.

Володимир ЛИТВИН: Але вона каже, що якщо прийде до влади, обов’язково це зробить. Це найпростіший підхід тих політиків, які завжди намагаються писати нові закони замість того, щоб виконувати вже існуючі. Для початку всі українські політики мали б вивчити всі закони, починаючи з конституції. Я невипадково сказав, що будь моя воля, я б просто увів іспит на знання української мови для держслужбовці, на знання конституції і історії України бодай в короткому викладі. Правда це моє висловлення ледь не перетворилося в офіційну доктрину, коли написали, що Литвин вимагає введення трьох іспитів, але Литвин реаліст, він розуміє, що якщо ввести ці іспити, то не буде кому працювати у владі.

Юлія ДИЛОВА: Я дуже дякую вам за участь в програмі.

 

Програма «Від першої особи», радіо «Ера FM» від 30.06.10

http://radioera.com.ua/eranews/?idArticle=22142

 

Переглядів: 387 | Додав: nata
Copyright ЛОО Народної Партії © 2020