Останнім
часом майже всі політики почали вести власні блоги на різних
інформаційних порталах, створили власні сайти, завели сторінки у
соціальних мережах, найпопулярнішою з яких є Facebook. Словом, політики почали демонструвати свою відкритість шляхом безпосереднього спілкування із людьми у мережі.
Утім, безпосереднє
спілкування виявилося цілковитою імітацією. Адже насправді, здається,
жоден політик не веде ані сторінок у соціальних мережах, ані займається
самостійним наповненням свого сайту. І вже тим паче ніхто самостійно не
пише блогів або статей. Все це роблять спеціально найняті райтери,
журналісти та програмісти, які забезпечують просування текстів і постів у
соціальних мережах.
Звісно, користувачі
Інтернет-ресурсів, як найактивніша частина громадян, які цікавляться
політикою, спочатку зацікавилися дописами депутатів і чиновників, які
вирішили «освоювати» мережу. Але люди – не дурні. Усі швидко зрозуміли
простий факт: політики не пишуть самі, за них це роблять наймані
працівники, а тому швидко втратили інтерес до такої «творчості».
Але ж є інтереси не
тільки політиків, а й тих людей, які обслуговують діяльність своїх
замовників. Цим людям стало вигідно підтримувати видимість того, ніби
цікавість до Інтернет-активності залишається стабільною і навіть
зростає. Аби досягти цієї мети і продемонструвати удавану ефективність
штучних блогів і постів, були найняті спеціально навчені коментатори. На
професійному сленгу їх називають «ботами» і «тролями», підкреслюючи
нереальність і штучність цих іграшкових активістів. Інакше це можна
називати словосполученням «фейкові аккаунти», тобто підроблені сторінки у
перекладі з англійської.
Про те, як нині здійснюється інформаційна імітація політичної діяльності – читайте в суботньому номері газети „Народна”.