ЛЬВІВСЬКА РЕГІОНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ НАРОДНОЇ ПАРТІЇ
Четвер, 28.03.2024, 19:40
Меню сайту

Форма входу

Календар новин
«  Листопад 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Пошук

Корисні посилання

Статистика

Всього онлайн: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2013 » Листопад » 13 » Ціннісні аспекти європейської інтеграції: чи близькі вони українському суспільству?
Ціннісні аспекти європейської інтеграції: чи близькі вони українському суспільству?
11:49

На саміті «Східного партнерства», який відбудеться 28-29 листопада 2013 року у Вільнюсі, планується підписання Угоди про асоціацію з ЄС,  яка повинна сприяти подальшому економічному та політичному зближенню України з Європейським Союзом. 

Підписання Угоди, як зазначали учасники круглого столу "Євроінтеграційні перспективи України: сподівання та виклики", що відбувся 7 листопада в Національному університеті "Києво-Могилянська академія", дасть поштовх для подальших змін у трьох важливих аспектах: інституційному, правовому та ціннісному. Найбільшою проблемою у просуванні європейських стандартів на Україні, на думку експертів, стане ціннісний аспект, без якого наміри щодо подальшої європейської інтеграції можуть залишитися тільки на папері і не більше.

Адже законодавство ЄС передбачає, що: „Союз є відкритим для всіх європейських держав, які поважають його цінності і які беруть на себе зобов'язання їм спільно сприяти”.

Які ж цінності нам пропонуються?

Європейський Союз, це: „Союз заснований на цінностях поваги людського достоїнства, свободи, демократії, рівності, правової держави, а також дотримання прав людини, зокрема права людей, що належать до меншин і рівність між жінками й чоловіками. Це цінності загальні для країн - членів співтовариства, яке характеризується плюралізмом, терпимістю, справедливістю, солідарністю та відсутністю дискримінації”.

Сім років тому в Хартію прав людини було введено термін духовний, який сприяв вступу східноєвропейських країн таких, як Польща, де прихильність до християнської традиції залишається дуже живою.

Що стосується України, то загальнолюдські цінності,  такі як  захист прав людини, захист прав власності, верховенство права законодавчо закріплені. Але в реальному житті вони досить часто порушуються. Тому сподівання українців на докорінні зміни ситуації щодо захисту своїх прав після підписання Угоди про асоціацію з ЄС, на мою думку, є одним із вирішальних факторів, чому за даними соціологічного опитування люди віддають перевагу вступу до ЄС над Митним Союзом. І саме дотримання прав людини так приваблює сьогодні емігрантів з України до країн ЄС.

В цілому більшість європейських цінностей є близькими для України. Разом з тим хотілося б звернути увагу саме на сімейні цінності, частина яких є несприйнятлива для українського суспільства.

В Україні історично утвердились такі сімейні цінності як: подружня вірність, піклування про дітей, піклування про батьків і старших у сім'ї, пошана предків, догляд за їхніми могилами, взаємна любов батьків, злагода та довір'я між членами сім'ї, гармонія стосунків поколінь у сім'ї, демократизм стосунків, повага до прав дитини і старших, відповідальність за інших членів сім'ї, здоровий спосіб життя, дотримання народних звичаїв, оберігання традицій, гостинність, сімейна відкритість щодо суспільного життя, багатодітність.

Зрозуміло, що більшість із них є формальними і не відповідають стану справ в країні, разом з тим вони близькі нашій свідомості основаній на християнській моралі.

В багатьох країнах ЄС сьогодні відбувається заміщення традиційних сімейних цінностей, криза інституту сім`ї.

Зокрема у Швеції, частка  валового внутрішнього продукту, що витрачається на соціальне забезпечення літніх і старих, найвища в світі. На фінансування охорони здоров'я йде близько 80% прибуткових податків. В той же час у шведській столиці Стокгольмі 90% померлих кремують, 45% урн родичі не забирають. У переважній більшості похорони проходять „без церемоній”. Працівники крематорію не знають, чиї останки конкретно спалюють, бо на урнах - лише ідентифікаційний номер. З економічних міркувань, енергію, отриману від спалених урн, за вибором включають в обігрів власного будинку або в систему обігріву міста. Відсутність похоронних церемоній - це лише частина загальної тенденції обривання чуттєвих і емоційних уз в багатьох шведських сім'ях.

В Шведському розумінні свобода - це звільнення від християнської моралі та впливу шведської монархії. Головне для них кількість більшості, а не моральна якість більшості. Так виникла нова шведська форма надання "одностатевих шлюбів”. За даними шведської Асоціації сексуальної рівності (RFSL), в Швеції понад 40 тис. дітей мають батьків (або одного з батьків) - гомосексуалістів. З народжених у Швеції дітей - 60% позашлюбні, 20% виховуються одним батьком.

Інший приклад можна навести щодо  французького суспільства, де сильні сімейні традиції. Французи тримаються за родинні зв'язки, за обов'язкове Різдво разом з родиною, весілля або хрещення із скликанням родичів з усієї Франції. Суспільство в цьому сенсі - традиційне, воно трепетно ​​ставиться до дітей, тут панує негласна норма: жінка повинна мати дітей. Важливо й те, що традиція досі стійка: більшість молодих людей (83 %) у віці від 16 до 29 років називає створення сім'ї життєвим пріоритетом. Проте, не зважаючи на акції та протести, у травні 2013 року у Франції був прийнятий скандальний закон «Шлюб для всіх», що закріплює законодавче право гомосексуалів не тільки вступати в шлюб, але і всиновлювати дітей, як всі подружні пари.

Тому обираючи шлях у майбутнє ми свідомо повинні розуміти, що в прагненні отримати економічні блага ми не маємо втратити те святе, що ще залишилося у нас як нації.

Україна не має сліпо слідувати всім тим цінностям та нормам європейської цивілізації, які нам пропонуються, а обирати те, що не чужде нам, а де в чому і показувати приклад для наслідування.

 

Василь Томнюк


Переглядів: 351 | Додав: narodnalviv
Copyright ЛОО Народної Партії © 2024